شنبه / ۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۵
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۴۸۹۷
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات
دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار می‌کند:

نشست تخصصی رسانه و احزاب سیاسی

نشست تخصصی رسانه  و احزاب سیاسی
(شنبه ۶ دی ۱۳۹۹) ۱۱:۱۵

 

 

نخستین هم‌اندیشی تخصصی" رسانه  واحزاب سیاسی  " 8 دی ماه ماه از ساعت 10 الی 11:30 در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزارمی‌شود. درعصرحاضر به ویژه درکشورهایی که نظام‌های سیاسی‌شان براساس انتخابات و رفراندوم و مشارکت عمومی استوار است احزاب سیاسی نقشی مهم و ارتباطی تنگاتنگ با مسائل سیاسی علی الخصوص انتخابات دارند احزاب سیاسی با سازمان دادن به اندیشه‌ها و گرایش‌های سیاسی موجود درجامعه درعین حال که عامل تقسیم کردن و متشکل ساختن مردم به شاخه‌ها و بخش‌های گوناگون اند عامل تقریب و تلفیق نمودن خرده گرایش‌های فردی و اجتماعی درقالب دکترین ایدئولوژی و یا نظام‌های اندیشه‌های تقریبا منسجمی می‌باشد این ویژگی‌ها به مبارزات انتخاباتی تب و تاب بیشتر و ابعاد عمیق تر می‌بخشد. درواقع احزاب در دهه‌های اخیر تاثیرات فراوانی را در نحوه شکل گیری نظام‌های انتخاباتی از خود برجای گذاشته‌اند.بر این مبنا بررسی تاثیر مثبت و منفی احزاب بر نحوه برگزاری انتخابات و انتخاب مدیران تصمیم ساز و اجرایی و تعیین ساختارهای اجتماعی جوامع ضروری به نظر می‌رسد.

محورها مورد بحث این جلسه عبارتند از:

- بررسی روند شکل‌گیری احزاب در ایران

- واکاوی نقش احزاب در انتخابات

- بررسی مشارکت احزاب در توسعه سیاسی و رفتارهای انتخاباتی

- بررسی جنبه‌های مثبت احزاب در انتخابات

- بررسی نقش رسانه‌ها و تعامل با احزاب سیاسی

سخنرانان:

- جناب آقای  دکتر محمد افسری راد،مدرس دانشگاه و پژوهشگر تاریخ معاصر

- جناب آقای رحیم نیک بخت، پژوهشگر تاریخ معاصر

- سرکار خانم دکتر گیتا علی آبادی، مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها.

تعداد بازدید : ۳,۷۷۳
(شنبه ۶ دی ۱۳۹۹) ۱۱:۱۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید